Retourneren & Ruilen
Mag ik mijn producten retourneren?
Ja, je hebt het recht om je aankopen te retourneren onder bepaalde voorwaarden. We hanteren bedenktijd van 14 dagen die ingaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode dien je het retourproces in gang te zetten.
Je product kan retour worden gestuurd als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
- Het artikel is binnen de termijn van 14 dagen na ontvangst geretourneerd.
- Het artikel zit in de originele verpakking.
- Het artikel is onbeschadigd.
Producten die je niet kunt retourneren:
- Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om terug te sturen en waarvan de verzegeling/sealing is verbroken.
- Producten die gepersonaliseerd zijn.
Gedeeltelijke terugbetaling:
Je aankoopbedrag wordt niet volledig terugbetaald in onder andere de volgende gevallen:
- Het artikel vertoont gebruikersschade.
- De originele verpakking ontbreekt.
Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het resultaat is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.
Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Als je jouw bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons ontbindt) zou het fijn zijn als je de ontvangen artikelen weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Gebruik hiervoor dus onze verzenddoos. Zo komen ze bij ons het beste terug en dan kunnen we weer een nieuw baasje voor ze zoeken!
Mocht onze verzenddoos al bij het oud-papier liggen dan is het retourneren in een eigen gefabriceerde doos op eigen risico.
Je kunt gemakkelijk jouw pakket(ten) bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij jou in de buurt brengen. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt! Wij zullen jou dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.
Wil je met een andere bezorger versturen? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. Wij vragen je ook hiervoor eerst met ons contact op te nemen alvorens het pakket retour te sturen.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
Zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt, sturen we je een e-mail ter bevestiging. Het verwerken van retourzendingen duurt meestal tot 14 werkdagen vanaf het moment dat je het pakket hebt teruggestuurd.
Belangrijk Advies:
Het is sterk aan te raden om de trackingcode van je retourzending goed te bewaren. Dit is je bewijs van verzending en kan nuttig zijn in het geval van verlies of vertraging van het pakket. De retourzending valt namelijk onder je eigen verantwoordelijkheid en risico tot het moment dat we het pakket hebben ontvangen en verwerkt. Met de trackingcode kun je zelf de status en locatie van je retourpakket volgen, en heb je bewijsmateriaal mocht er iets misgaan.
Door zorgvuldig om te gaan met het verzendbewijs en de trackingcode, minimaliseer je het risico op problemen tijdens het retourproces.
Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling annuleer?
Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen na herroeping terug.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Andere vraag?
Bekijk meer veelgestelde vragen via de klantenservice of neem contact met ons op.